Agnieszka
Banach
Sopranistka, solistka Legionowskiej Orkiestry Barokowej. Absolwentka ZPSM im. F. Chopina w Warszawie oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. UMFC dr hab. Jolanty Janucik (dyplom z wyróżnieniem).
W latach 2010-2017
solistka chóru Schola Cantorum Maximilianum, z którym koncertowała w kraju i za granicą (wyróżnienia na konkursie Canco Mediterrania oraz Ohrid Choir Festival). Na wydanej w 2018 roku płycie chóru pt. „Umiłowana” gościnnie wykonuje partie solowe.
W 2012 roku
śpiewała na deskach Opery Narodowej w ramach festiwalu „Szalone Dni Muzyki”. W sezonie artystycznym 2015/2016 była solistką Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego, gdzie współpracowała z Wrocławską Orkiestrą Barokową.
W 2017 roku
wraz z PNCHM wystąpiła w gmachu NOSPR w Katowicach podczas realizacji monumentalnego oratorium „Sen Geroncjusza” Edwarda Elgara pod dyrekcją Paula McCreesha.
Wielokrotnie kreowała postać Marty w operze „Straszny Dwór” Stanisława Moniuszki. W tej roli występowała między innymi w studenckim przedstawieniu na deskach Opery Narodowej w Warszawie, w Filharmonii Świętokrzyskiej im. Oskara Kolbera w Kielcach i festiwalu „Operalia” w Ostrołęce.
Doskonaliła swe umiejętności podczas licznych kursów i warsztatach wokalnych prowadzonych przez wybitnych pedagogów i śpiewaków takich jak: Jadwiga Rappe, Izabella Kłosińska, Anna Mikołajczyk-Niewiedział, Ewa Marciniec, Elena VitmanS
Współpracowała
z wieloma znakomitymi dyrygentami, wśród nich: Marta Kluczyńska, Agnieszka Franków-Żelazny, Benjamin Bayl, Janusz Przybylski, Tomasz Labuń, Marcin Wawruk.
Miała zaszczyt wystąpić u boku wybitnych solistów takich jak: Anna Lubańska, Adam Kruszewski, Grzegorz Szostak, Bernadetta Grabias.
Jako solistka Legionowskiej Orkiestry Barokowej występowała na licznych koncertach i festiwalach muzycznych, także tych transmitowanych online. Wraz z zespołem współpracuje z wieloma instytucjami kultury m.in. Instytutem Muzyki Dawnej, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, a także Miejskim Ośrodkiem Kultury w Legionowie.
Sopranistka, solistka Legionowskiej Orkiestry Barokowej. Absolwentka ZPSM im. F. Chopina w Warszawie oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. UMFC dr hab. Jolanty Janucik (dyplom z wyróżnieniem).
W latach 2010-2017
solistka chóru Schola Cantorum Maximilianum, z którym koncertowała w kraju i za granicą (wyróżnienia na konkursie Canco Mediterrania oraz Ohrid Choir Festival). Na wydanej w 2018 roku płycie chóru pt. „Umiłowana” gościnnie wykonuje partie solowe.
W 2012 roku
śpiewała na deskach Opery Narodowej w ramach festiwalu „Szalone Dni Muzyki”. W sezonie artystycznym 2015/2016 była solistką Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego, gdzie współpracowała z Wrocławską Orkiestrą Barokową.
W 2017 roku
wraz z PNCHM wystąpiła w gmachu NOSPR w Katowicach podczas realizacji monumentalnego oratorium „Sen Geroncjusza” Edwarda Elgara pod dyrekcją Paula McCreesha.
Wielokrotnie kreowała postać Marty w operze „Straszny Dwór” Stanisława Moniuszki. W tej roli występowała między innymi w studenckim przedstawieniu na deskach Opery Narodowej w Warszawie, w Filharmonii Świętokrzyskiej im. Oskara Kolbera w Kielcach i festiwalu „Operalia” w Ostrołęce.
Doskonaliła swe umiejętności podczas licznych kursów i warsztatach wokalnych prowadzonych przez wybitnych pedagogów i śpiewaków takich jak: Jadwiga Rappe, Izabella Kłosińska, Anna Mikołajczyk-Niewiedział, Ewa Marciniec, Elena VitmanS
Współpracowała
z wieloma znakomitymi dyrygentami, wśród nich: Marta Kluczyńska, Agnieszka Franków-Żelazny, Benjamin Bayl, Janusz Przybylski, Tomasz Labuń, Marcin Wawruk.
Miała zaszczyt wystąpić u boku wybitnych solistów takich jak: Anna Lubańska, Adam Kruszewski, Grzegorz Szostak, Bernadetta Grabias.
Jako solistka Legionowskiej Orkiestry Barokowej występowała na licznych koncertach i festiwalach muzycznych, także tych transmitowanych online. Wraz z zespołem współpracuje z wieloma instytucjami kultury m.in. Instytutem Muzyki Dawnej, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, a także Miejskim Ośrodkiem Kultury w Legionowie.
W przygotowaniu są również dwa wydania płytowe (premiera w 2021 roku) powstałe we współpracy z członkami orkiestry.